Ex_posure

Exhibitions / Γενικά Άρθρα

ΤΕΤΡΑΚΤΥΣ, ΣΟΦΙΑ ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΥ

THE GOLDEN CAPE, 2022

« από 3 »

Μέσω της ζωγραφικής και του κολάζ η Σοφία Παπαδοπούλου υφαίνει αριστοτεχνικά ένα  δίκτυο δυστοπικών κόσμων.

IN A GRAIN OF SAND, 2022

Είναι κόσμοι εντός μας; Είναι κόσμοι πέρα από εμάς; Είναι ψυχογραφήματα της κοινωνίας μας, της εποχής μας, του πολιτισμού μας; Continue reading …

Exhibitions / News

ΣΟΦΙΑ ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΥ, La cité radieuse

Η νέα σειρά έργων τέχνης που παρουσιάζει η Σοφία στην έκθεση της, αναδεικνύεται σε ένα σταυροδρόμι φαντασίας και πραγματικότητας, ιστορίες ασυνήθιστες, σαν παραμύθι. Οι πίνακες αναφέρονται σε μία πόλη που αντιπροσωπεύει όλες τις πόλεις, όπου αισθάνεσαι καθαρά τις αντιφάσεις της μοντέρνας ζωής που μας περιβάλλει.

Αστικά πλάσματα, άνδρες, γυναίκες και μαζί πνεύματα του δάσους, κρυφά και φανερά, παρελαύνουν μπροστά από αυτό το ιδανικό σκηνικό, ανάμεσα στις αστικές πλέξεις μίας κοινωνίας όμηρο της υπερβολής και της καταναλωτικής φρενίτιδας. Ένας κόσμος όπου ο πολιτισμός συγχέεται με την τεχνολογική παραγωγή, εξιδανικεύοντας τον εμπορικό φετιχισμό.

Οι πρωταγωνιστές τριγυρνούν χαμένοι στο ζοφερό αστικό περιβάλλον, νιώθοντας την ανάγκη να δραπετεύσουν από τη μοναξιά μέσω του «βούρκου» μίας λαβυρινθώδους μητρόπολης, βρισκόμενης στο χείλος του γκρεμού. Για καθέναν από αυτούς, υποσυνείδητα, η ελπίδα τους είναι να επιβιώσουν και όχι να ενδώσουν. Continue reading …

News

ΜΕ ΕΝΑ ΚΑΡΑΒΙ ΜΝΗΜΕΣ ΚΑΙ ΟΝΕΙΡΑ…

Το Τμήμα Γεωπονίας, Ιχθυολογίας και Υδάτινου Περιβάλλοντος της Σχολής Γεωπονικών Επιστημών του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας, σε συνεργασία με την ομάδα artspirators και τη θεατρική ομάδα ‘3ος Όροφος’ του Π.Θ., διοργανώνουν έναν διαφορετικό περίπατο μνήμης στη Νέα Ιωνία Βόλου, με διαδρομές και διαδοχικές δράσεις, με τη συνεργασία των φοιτητών της πόλης του Βόλου και τη συμμετοχή του κοινού, με τίτλο «Με ένα καράβι μνήμες κι όνειρα…», την Κυριακή 16 και τη Δευτέρα 17 Οκτωβρίου, σε επιλεγμένη διαδρομή, στα προσφυγικά της Νέας Ιωνίας Βόλου. Continue reading …

Exhibitions / News / Γενικά Άρθρα

ΣΕΡΓΗΣ ΧΑΤΖΗΑΔΑΜΟΣ, “ΜΕΤΑΜΟΡΦΩΣΙΣ 2”

Η έκθεση παρουσιάζει τη δεύτερη φάση της εικαστικής σειράς του Κύπριου καλλιτέχνη Σέργη Α. Χατζηαδάμου «Μεταμόρφωσις», η πρώτη φάση της οποίας πρωτοπαρουσιάστηκε στο κοινό το 2019.

Εισαγωγή στην έκθεση αποτελούν ένα τρίπτυχο έργο με τίτλο «Παφίων Ψυχές», που βραβεύτηκε στην Μπιενάλε της Λάρνακας το 2018, καθώς και δύο άλλα έργα που τεκμηριώνουν το αρχείο και εξηγούν, οπτικά, τη χρήση του αρχικού υλικού από τον Σ. Χατζηαδάμο. Το αρχικό αυτό υλικό προέρχεται από παλιές και ιστορικής σημασίας, αλλά φθαρμένες και κατεστραμμένες από την υγρασία και την πολυκαιρία, γυάλινες αρνητικές φωτογραφικές πλάκες, που χρησιμοποιούσε ο γνωστός Κύπριος φωτογράφος Σπύρος Χαρίτου. Αυτά τα φωτογραφικά αρνητικά, που τα χρησιμοποιεί ο καλλιτέχνης ως πρώτη ύλη, προσφέρουν και μια προοπτική για ορισμένες μελλοντικές καλλιτεχνικές κατευθύνσεις του Σ. Χατζηαδάμου, που διαφαίνονται ήδη εδώ. Continue reading …

Interviews

Santiago Calatrava, “Beyond Hellas”

The renowned architect, engineer and artist Santiago Calatrava presents for the first time an exhibition dedicated to his body of sculptures and paintings inspired by Greek Antiquity.

The exhibition takes place in Glyptothek, Munich and is titled “Beyond Hellas”.

The show focuses on Calatrava’s new sculptural series titled “The Aegineten”, which was developed over the last two decades. The collection features 14 wrought iron large format sculptures on a base of aged oak, which appear as modern variations of the ancient warriors of the Temple of Aphaia, in Aegina. The works are inspired by Calatrava’s first encounter with the marble works from the Late Archaic temple, which features scenes of the Trojan Wars.

The Temple of Aphaia was stripped of his sculptures during the period of Ottoman rule by C.R. Cockerell,  an antiquarian traveling in Greece in 1811-12 and his friends.

The temple’s sculptures remain in Munich today, at Staatliche Antikensammlungen und Glyptothek.

Along with these sculptures the exhibition features a selection of 30 drawings, watercolors, and preparatory studies, in addition to sculptures from past series, which highlight Calatrava’s study of the human body and nature, a continuous inspiration to his architectural style. All works connect simultaneously with the general theme of Antiquity, which is intrinsic to Greek culture.

The exhibition is curated by Cristina Carrillo de Albornoz, and Florian Knauss.

On the occation of the exibition “Beyond Hellas”, Santiago Calatrava talked to Eleni Zymaraki Tzortzi. Continue reading …

Interviews

ΤΟ ΣΠΙΤΙ ΤΟΥ ΡΟΔΑΚΗ ΑΝΑΠΝΕΕΙ ΞΑΝΑ

Εδώ και κάποια χρόνια διαβάζω και ακούω για το σπίτι του Ροδάκη στην Αίγινα. Υπάρχουν πολλές ιστορίες που ακολουθούν το σπίτι αυτό και που αποτυπώνονται περίτεχνα στο βιβλιαράκι «Το σπίτι του Ροδάκη στην Αίγινα» των Klaus Vrieslander και Τζούλιο Καΐμη.

Απτές και αδιάσειστες αποδείξεις όμως για όσα έχουν γραφτεί και περίτεχνα πλεχτεί γύρω από αυτό και τον δημιουργό του, τον Αλέξανδρο Ροδάκη, δεν υπάρχουν.

Όταν λοιπόν έμαθα για τον νέο ιδιοκτήτη του σπιτιού, τον αρχιτέκτονα Διονύση Σοτοβίκη, επικοινώνησα μαζί του με την ελπίδα πως ίσως θα μπορούσα να επισκεφθώ το σπίτι και να συζητήσω μαζί του ώστε να καταλάβω τι ήταν αυτό που αρχικά τον κινητοποίησε να διασώσει και στη συνέχεια να αγοράσει το σπίτι του Ροδάκη και να αφιερωθεί στην αναβίωσή του.

Η ανταπόκρισή του στο αίτημά μου ήταν άμεση! Continue reading …

Interviews / News

ΒΑΣΙΛΗΣ ΜΠΑΛΑΣΚΑΣ, “2291”

THERE IS NO SEA WITHOUT A LAND

THERE IS NO LAND WITHOUT A SEA

(«Δεν υπάρχει θάλασσα χωρίς στεριά»)

(«Δεν υπάρχει στεριά χωρίς θάλασσα»)

Αυτές οι φράσεις αποτελούν την νέα εγκατάσταση neon που παρουσιάζει ο Βασίλης Μπαλάσκας στον κήπο του Αρχαιολογικού Μουσείου Θεσσαλονίκης. Η εγκατάσταση αποτελεί μέρος ενός γενικότερου project με τίτλο ”2291”, το οποίο επιχειρεί μία ποιητική ανάγνωση της επετείου της Μικρασιατικής Καταστροφής (1922). Το έργο προτείνει μία περισσότερο στοχαστική ή ακόμα και αισιόδοξη προσέγγιση του ιστορικού τραύματος και πλαισιώνεται από δίγλωσση έκδοση, δύο δράσεις-εργαστήρια, συμβουλευτική υποστήριξη προς νέους καλλιτέχνες, ιστότοπο και διεθνή ημερίδα με συνδιοργανωτή το Πανεπιστήμιο του Kingston (Λονδίνο).

Ο Βασίλης Μπαλάσκας μας μίλησε για νέο αυτό project. Continue reading …

News

ΒΑΣΙΛΗΣ ΜΠΑΛΑΣΚΑΣ, “2291”

Το “2291” της ERGON-CULTURE είναι ένα διατομεακό project του Βασίλη Μπαλάσκα το οποίο επιχειρεί μία ποιητική ανάγνωση της επετείου της Μικρασιατικής Καταστροφής. Κεντρικός άξονας είναι μία νέα εγκατάσταση neon μεγάλων διαστάσεων, που αποτελείται από τις φράσεις THERE IS NO SEA WITHOUT A LAND («Δεν υπάρχει θάλασσα χωρίς στεριά») και THERE IS NO LAND WITHOUT A SEA («Δεν υπάρχει στεριά χωρίς θάλασσα»). Το έργο προτείνει μία περισσότερο στοχαστική ή ακόμα και αισιόδοξη προσέγγιση του ιστορικού τραύματος και πλαισιώνεται από δίγλωσση έκδοση, δύο δράσεις-εργαστήρια, συμβουλευτική υποστήριξη, ιστότοπο (www.2291.gr) και διεθνή ημερίδα με συνδιοργανωτή το Πανεπιστήμιο του Kingston (Λονδίνο). Μέσω του project, το 2291 καθίσταται μία φανταστική χρονολογία που αναφέρεται όχι μόνο στον οικουμενικό και διαχρονικό χαρακτήρα των προσφυγικών καταστροφών, αλλά και στην ελπίδα αυτές να εκλείψουν νωρίτερα παρά αργότερα. Η παραγωγή πραγματοποιείται στο πλαίσιο του προγράμματος 2022, του θεσμού “Όλη η Ελλάδα ένας Πολιτισμός” του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού. Continue reading …

Exhibitions / News

DESTE Foundation: Jeff Koons: Apollo

The DESTE Foundation is pleased to present Jeff Koons: Apollo, a solo exhibition on view at DESTE’s Project Space at the old Slaughterhouse in Hydra from June 21 to October 31, 2022. The exhibition is an installation presenting new sculptures by Jeff Koons along with readymade objects selected by the artist to engage the viewer in a metaphysical dialogue between the contemporary and ancient. The show marks over twenty years since Jeff Koons’s last solo exhibition in Greece.

At the center of the installation, within the Slaughterhouse, is the sculpture Apollo Kithara (2019–2022). The Apollo is playing a kithara, which is considered the origin of today’s guitar. The polychromed animatronic sculpture stands over 2.3 meters tall. The walls within the Slaughterhouse have been transformed by using as the base the ancient frescoes from Boscoreale, near Pompeii. The exhibition includes several other new works including a pair of bronze Nike sneakers, Gazing Ball Tripod (2020–2022), and Plato’s Solid Forms Wind Spinners (2020–2022). There are other elements that are corresponding to this installation, ranging from burning candles to a Duchampian reference of a urinal. Above the Slaughterhouse is Apollo Wind Spinner (2020–2022), a 9.1 meter (30-foot) wide reflective wind spinner that greets people entering the port of Hydra on one side and, on the other, welcomes people walking to the building housing the installation. The face of the wind spinner is that of Apollo.

The exhibition activates the senses through music, sage burning, and baked offerings reminiscent of ancient times. With the sounds of the ancient kithara playing alongside contemporary songs, the two musical formats are at times disjointed and at other moments find sublime beauty. The overall exhibition is metaphysical and celebrates human history and aspiration.

Mon. – Sun.
11–13:00 & 19–22:00
Tuesday Closed

PROJECTSPACE SLAUGHTERHOUSE HYDRA

Γενικά Άρθρα

After Hellas – Santiago Calatrava in the Glyptothek

June 22 – October 23, 2022

“When I stood in front of the warriors at the Temple of Aphaia in the Glyptothek, I witnessed an unexpected modernity, and beyond the perfection of classicism”

—Santiago Calatrava

The Glyptothek is pleased to present After Hellas: Santiago Calatrava in the Glyptothek the first exhibition devoted exclusively to the sculptural and painting works of renowned architect Santiago Calatrava.

The main focus will be his new sculptural series, a body of work which has been in development for the last 20 years and comprises fourteen wrought iron large format sculptures on a base of aged oak, which appear as modern, almost abstract variations of the ancient warriors of the Temple of Aphaia. Complementing these sculptures will be a selection of 30 drawings, watercolors, and preparatory studies, in addition to sculptures from past series, which highlight Calatrava’s study of the human body and nature, a continuous inspiration to his architectural style. All works connect simultaneously with the general theme of Antiquity, which is intrinsic to Greek culture.

Curated by Cristina Carrillo de Albornoz, and Florian Knauss, director of the Glyptothek, the exhibition features an exceptional dialogue between the sculptural permanent collection of the Glyptothek, and Santiago Calatrava´s artwork. More than two decades ago, while visiting the Staatliche Antikensammlungen and Glyptothek, Santiago Calatrava was deeply enthused by the marble works from the Late Archaic temple of Aphaia in Aegina. These dynamic sculptural groups (Athena, with groups of combatants, fallen warriors, and arms), located at the east and west pediments of the temple, featured scenes of the epic Trojans Wars. This encounter led Santiago Calatrava to create a colossal corpus of sculptural work over the past 20 years, entitled The Aegineten, large format sculptures in wrought iron, and hundreds of drawings in the spirit of the circular dynamic compositions of the positions and the shields of the ancient warriors in the temple, but using a modern vocabulary.

This illuminating exhibition follows Calatrava’s career as a sculptor and elucidates how he has been influenced by the antiquity and heritage of “Hellas”, the term the ancient Greeks used to describe their lands, named after the founding father of all Greek tribes.

Beyond Hellas: Santiago Calatrava in the Glyptothek will be carried out in collaboration with the Santiago Calatrava studio.

A catalogue will be published to accompany the exhibition.